Meny

Kunder og rabatter

Hvordan du håndterer og behandler kundene dine kan være en avgjørende faktor for din nettbutikk. Når nettkunder registrerer seg i nettbutikken vil de ved innlogging få tilgang til Min Side og de vil se sine rabatter i nettbutikken. I denne hjelpeartikkelen får du en innføring i Min Side, rabattlister / rabatt kategorier, samt hvor og hvordan man kan håndtere kundedata og holde oversikt i et voksende kunderegister. Avslutningsvis finner du tag "Kundepleie" hvor vi har samlet et knippe hjelpeartikler med mer detaljerte hjelpeartikler.

Min Side

Kunder som har handlet i nettbutikken kan når som helst returnere for å handle igjen. På Min Side har nettkunder tilgang til blant annet ordrehistorikk og ønskelister. Når nettkunde går inn på en tidligere sendt ordre vil man kunne legge varene som ble kjøpt på den spesifikke ordren i handlekurven. Det samme gjelder ønskelistene. På den måten er gjenkjøp lett tilgjengelig for nettkunder. Se eksempelvis under: 

ønskeliste.jpg

Kunder og rabatter

I nettbutikken kan rabatter opprettes på ulikt vis, vår anbefaling er å opprette rabattlister / kategorier for rabatter. Rabatt-lister er enkel og effektiv å jobbe med og de gir en god oversikt over hvilke varer som er rabatterte i nettbutikken. Rabattlister kan også gjelde en spesifikk kundegruppe eller kunde. Se eksempelvis rabattlisten "Rabatt 10% - ansatt" under: 

Eksempel rabattliste.jpg

Kundesøk

Ditt kunderegister består av alle kunder som har handlet eller registrert seg i din nettbutikk og du kan når som helst logge inn i portalen å få oversikt under Profiler → kunder. Dersom du trykker "søk" uten å skrive i søkefeltet, vil du se totalt antall kunder. 

  1. Enkelt kundesøk gjøres ved at du søker på kunde navn, firma, e-post adresse eller telefon nummer. 
  2. Avansert søk kan brukes dersom du ønsker å spisse søket og eksempelvis se alle kundene fra et spesifikt land, kundegruppe eller kunder som har registrert seg innen et gitt tidsrom. 

2023-04-24_13-35-39.jpg

Kundegrupper

Med Uni Nettbutikk har du mulighet til å gruppere kundene dine og på den måten bedre kommunikasjonen og kundeopplevelse med relevant innhold, tilpassede pris og rabatter. Kundegrupper kan ha flere ulike hensikter, eksempelvis:

  • Kundegrupper for nyhetsbrev - For relevant innhold
  • Kundegrupper for rabatter - opp mot rabattlister
  • Kundegrupper med ulike rettigheter og innsyn
  • Kundegrupper med ulike leveringsmåter

 

"Img"

Er du interessert i å vite mer?

Ta kontakt med oss på tlf.: 70 33 21 90, eller skriv til oss via vårt
kontaktskjema.

Kontakt oss